Jet-skiën en Sydney - Reisverslag uit Morisset, Australië van Marina Horssen - WaarBenJij.nu Jet-skiën en Sydney - Reisverslag uit Morisset, Australië van Marina Horssen - WaarBenJij.nu

Jet-skiën en Sydney

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

01 November 2012 | Australië, Morisset

De 1e dag begint goed. We gaan met de 4-wheel auto met daarachter op de aanhanger de jet-ski naar Lake Macquarie om te jet-skiën. Samen met mijn 80-jarige tante Elly op de jet-ski en Hugo erachter liggend op een waveboard.... Geweldig! En daarna gingen Hugo en ik met Bob met meer dan 80 km per uur op de jet-ski over het water. Wouw... dan stroomt de adrenaline wel door je lijf hoor! Dat is echt gaaf!
De rest van de dag hebben we rustig doorgebracht met een sandwich op het terras buiten. Het is hier heerlijk weer, zo'n 25 graden en je voelt de lente, en zomer komen.

Vandaag, 1 november, zijn we met de trein naar Sydney geweest, volgens Bob "slechts" 2 uurtjes rijden. Het geeft al aan wat een afstanden je hier hebt... Maar het is weer en nieuwe ervaring en je ziet ook wat van de natuur hier die toch wel heel anders is met hele andere bomen en zo. Vanaf central station in Sydney zijn we gelopen naar de Sydney Tower waar we boven op 250 meter hoogte hebben geluncht in een langzaam ronddraaiend restaurant. Heel leuk want je krijgt een totaal overzicht van de enorme oppervlakte van Sydney en omgeving. Daarna lopen we naar Circular Quai waar de meeste ferry's en rondvaartboten vertrekken. Wij gingen naar Manly, een badplaats vlakbij. Vanaf het water kan je de Harbour bridge en Sydney Opera House goed zien. Best groot hoor "The Opera House". Terug uit Manly gaan we met de tram naar Darling Harbour, een gezellige plek met veel terrassen, winkels en boten. Je moet hier in Sydney trouwens niet in het water gaan zwemmen want laatst is hier een duiker aangevallen door een witte haai (jaws) en die heeft z'n been daarbij verloren...! Dat soort dingen gebeuren hier nou eenmaal! Ik heb hier in de winkels m'n eerste aankoop gedaan, UGG's voor 85 euro, koopje hoor! Die dingen zijn hier echt niet duur en helemaal origineel!
Tenslotte gingen we weer terug met de trein naar Morisset waar we om 11.30 uur weer thuis kwamen bij Bob en Angie.

• 02 November 2012 - 09:52

Kristel:

Hoi Marina, leuk om je verslagen te lezen.
    Nog maar een paar dagen in 'down under' en al zoveel gedaan. Dat beloofd wat voor de komende weken!!
    Veel plezier en ga 't water maar niet in (nou ja met je grote teen kan wel toch... haha).
    groetjes vanuit een koud en somber holland..... :-) Kristel

• 02 November 2012 - 11:00

Saëm:

Hoi Marina,

Wat een leuke verhalen allemaal. En op de jetski met je tante van 80, hahahahaha wie kan dat nou zeggen. Niet te veel uggs kopen als je nog 5 weken hebt te gaan. Jullie hebben echt al veel gedaan zeg! Lekker genieten en vooral veel verhalen schrijven, erg leuk. Je mist hier in Nederland niks. Nederland is in rep en roer van de nieuwe plannen van het kabinet. En wat het weer betreft, ik geloof dat ze zeggen dat wij een staartje hebben van de orkaan Sandy. Sandy heeft zich nog geen eens netje voorgesteld, maar is gewoon het land binnen gekomen.

Groetjes Saëm

• 06 November 2012 - 11:12

Irene Keller:

hoi marina& hugo,

Wat ziet dat er allemaal leuk uit en wat een heerlijk weer! Geniet van deze superreis.

groetjes,
    irene

Verslag uit: Australië, Morisset

Marina

Welkom op ons profiel! Binnenkort gaan wij een verre reis maken naar Australië. We gaan dus "Down Under" naar het zuidelijk halfrond en beginnen onze reis in Sydney waar we de eerste week op bezoek gaan bij familie. Daarna zijn we van plan om te reizen naar Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Uluru, Cairns en Brisbane en tenslotte weer terug naar Sydney.

Actief sinds 23 Okt. 2012