The Ghan Train - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marina Horssen - WaarBenJij.nu The Ghan Train - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marina Horssen - WaarBenJij.nu

The Ghan Train

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

12 November 2012 | Australië, Alice Springs

Zondag 11 november, begint dan onze grote treinreis van Adelaide naar Alice Springs (Alice, Alice, who the "f..." is Alice?) met de "Ghan train".
De shuttlebus die we geboekt hadden, kwam niet op tijd opdagen, dus hebben we maar een taxi genomen. Gelukkig waren we op tijd om in te checken want deze trein rijdt maar 1 keer per week! Het is een luxe, airconditioned trein met 3 klassen en wij zitten in de "red-class" de goedkoopste. De reis is ongeveer 1500 km en duurt meer dan 26 uur dwars door de oudback naar het midden van Australië.

Naarmate we Adelaide verlaten verandert de omgeving van groen naar geel en tenslotte is de aarde rood en dor en droog met hier en daar een struikje en droog boompje. We zijn in de Painted Dessert. In de loop van de middag gaan we wat drinken in de lounge en daar beginnen 2 mannen spontaan gitaar te spelen en te zingen (zie video). Na het diner drinken we nog wat en gaan dan proberen wat te slapen in onze ligstoelen. Als iedereen net slaapt maakt de trein ineens een noodstop en iedereen schrikt wakker. Later blijkt dat de machinist moest stoppen voor een rood licht midden in de woestijn...! Niets aan de hand dus ("no worries" zoals ze het hier zeggen).
's-Ochtends om 6.00 a.m. worden we wakker als de zon opkomt, en ons een prachtig uitzicht geeft op de woestijn. Nog 7.5 uur en dan zijn we er...!

Eindelijk om 13.30 uur zijn we in Alice Springs en mogen we de trein uit. Wauw, wat is het hier warm... 35 graden en er wordt nog warmer weer verwacht! Het is een droge warmte en bovendien is alles hier binnen airconditioned en dat is wel nodig ook!
Met een bus worden we bij ons hotel gebracht en nadat we wat boodschapjes hebben gedaan zoeken we verkoeling in het zwembad.
We blijven 1 week in Alice Springs en gaan halverwege de week met de auto naar Uluru (Ayers Rock), maar eerst even een paar dagen rust.

Leuk dat jullie zoveel reactie's geven! We denken wel eens hoe nat en koud het nu in Hollland is. Hier wordt het alleen maar warmer dus we genieten er maar van, hoewel 35+ wel erg warm is!

Blijf vooral reageren want we horen/lezen graag hoe het "upthere" is!

• 13 November 2012 - 17:26

Carola:

Hoi Marina en Hugo Ik lees jullie reisverslagen, leuke en mooie verhalen.. en heb de fotoos gezien, wat een GEWELDIGE ervaring, en wat een mooie reis.. Ik ben jaloers!...haha. Nee hoor geniet er nog lekker van.
    35 graden pfff, hier wordt het kouder rond het vries punt op dit moment rustig herfstweer,sinterklaas weer in beeld... dus GENIET!!!
    HELE goede reis nog veel plezier, ik blijf jullie volgen!! Liefs

• 14 November 2012 - 18:29

Leo Van Lieshout:

Net terug van een tripje naar Noord Cyprus.
    Omdat de republiek Noord-Cyprus niet erend is (behalve door Turkeije) moesten we zowel op de heen als terugreis een tussenlanding maken in Turkeije. Dat maakte de vliegreis nog eens 2 uur langer.
    Wel mooi weer gehad en lekker uitgerust. Jullie zijn dus nu op de grote rondreis door Australie> Is de vliegreis meegevallen?
    Gr. Leo & Ellen

• 14 November 2012 - 23:38

Marianne:

Hallo Marina en Hugo,
    Wat een prachtige reiservaringen mogen jullie meemaken.
    Geniet ervan en blijf ons op de hoogte houden van al jullie mooie verhalen
    dan genieten wij met jullie mee!
    Heel veel plezier de komende weken.
    Ron en Marianne.

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Marina

Welkom op ons profiel! Binnenkort gaan wij een verre reis maken naar Australië. We gaan dus "Down Under" naar het zuidelijk halfrond en beginnen onze reis in Sydney waar we de eerste week op bezoek gaan bij familie. Daarna zijn we van plan om te reizen naar Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Uluru, Cairns en Brisbane en tenslotte weer terug naar Sydney.

Actief sinds 23 Okt. 2012